Epson betreedt de markt voor direct afdrukken op t-shirts

Combinatie van prestaties en betrouwbaarheid ten behoeve van een grotere winst

Zaventem, 3 oktober 2014 - Met de SureColor SC-F2000 heeft Epson zijn eerste printer voor direct afdrukken op t-shirts toegevoegd aan het assortiment textielprinters. Aangezien de markt voor het afdrukken op kleding in 2014 naar verwachting meer dan € 200 miljoen waard zal zijn, kunnen kleine tot middelgrote bedrijven profiteren van de omzet genererende functies van de SureColor SC-F2000. En gecombineerd met hoge prestaties en lage onderhouds- en bedrijfskosten stelt deze printer bedrijven in staat een nieuwe service voor het ontwerpen en afdrukken van t-shirts aan te bieden.

Online winkels die t-shirts verkopen, drukkers die grote aantallen t-shirts bedrukken en zelfs zakelijke gebruikers zullen van de SC-F2000 profiteren aangezien de inkt niet barst en zacht is voor de huid. Gebruikers kunnen het systeem naar wens configureren door uit twee sets CMYK-inkt voor witte kleding of CMYK met maximaal vier witte inkten voor gekleurde kleding te kiezen.

Dit model wordt geleverd met Garment Creator-software van Epson, waarin een functie voor kostenberekeningen is opgenomen waarmee u de afdrukkosten kunt schatten door de hoeveelheid en kosten van de inkt voor elke afdruktaak te berekenen. Dit kan voordelig zijn als u een belastingtarief of korting wilt instellen. Met deze ontwerpsoftware kunnen ontwerpers hun creativiteit de vrije loop laten en eenvoudig zelf schitterende designs maken op t-shirts, petten en tassen met een dikte tot 25 mm.

Neil Greenhalgh, productmanager bij Epson Europe, zegt: “Dit is het eerste systeem in deze branche waarvan de printkop, inkt en behuizing zijn ontworpen en gefabriceerd door één en hetzelfde bedrijf. De hardware en inkt zijn ontworpen om samen te werken en gebruikers profiteren van de betrouwbaarheid en hoge uitvoerkwaliteit waar Epson om bekend staat.”

“Gebruikers profiteren niet alleen van een nieuwe inkomstenstroom, maar kunnen er ook zeker van zijn dat Epson zijn jarenlange ervaring en kennis heeft gebruikt om een milieuvriendelijk apparaat te produceren dat bovendien topprestaties levert en de bedrijfskosten tot een minimum beperkt.”

Dankzij de duurzame TFP-printkop van Epson kunt u met de SC-F2000 een wit t-shirt in de tweekleurenmodus in 27 seconden bedrukken en een donker t-shirt in 111 seconden met witte en kleureninkt bedrukken. Deze hoge productiesnelheid gaat niet ten koste van de afdrukkwaliteit.

In combinatie met de UltraChrome DG-inkt (verkrijgbaar in inktpatronen van 250 of 600 ml) van Epson levert de SureColor SC-F2000 dankzij de robuuste witte inkt fraaie resultaten op donkere stoffen op. De witte inkt wordt in het systeem gecirculeerd en is ontworpen om verstoppingen te beperkingen. Dit komt weer ten goede aan de productiviteit zodat deadlines consequent kunnen worden gehaald.

De SC-F2000 biedt een resolutie van maximaal 1440 x 1440 dpi voor een nauwkeurige vorming en plaatsing van punten. Het brede kleurenspectrum produceert heldere kleuren, scherpe contouren en geleidelijke gradaties.

Ondanks de ongekend duurzame kwaliteiten is de UltraChrome DG-inkt van Epson vriendelijk voor wie ermee in contact komt. Aan de milieuvriendelijke inkt is een deelcertificaat van Oeko-Tex® Standard 100[1] toegekend. Dit betekent dat het geen schadelijke substanties bevat.

De SureColor SC-F2000 is vanaf november 2013 verkrijgbaar voor een adviesprijs van €16.995 (excl. BTW).

Belangrijkste kenmerken:

Bedrukt een t-shirt in 27 seconden in de snelste afdrukmodus1

Modus voor witte inkt, modus voor kleureninkt of twee kleuren, afhankelijk van setup

Rol van 14 x 16 inch (355 x 406 mm) met frame bijgeleverd

Volledig aan de voorzijde te bedienen via een LCD-kleurenscherm

Weinig onderhoud

Kan afdrukken op media met een dikte tot 25 mm

TFP-printkop

CMYKW UltraChrome DG-inkt in vijf kleuren geleverd in inktpatronen van 250 of 600 ml

Breed kleurenspectrum

Laag inktverbruik

Deelcertificaat van Oeko-Tex® Standard2

Er is een voorbehandelingskit verkrijgbaar met rollers en 20 liter aan voorbehandelingsvloeistof voor ongeveer 3000 t-shirts

Er zijn rollen van verschillende formaten voor verschillende formaten t-shirts en afdrukgebieden beschikbaar (klein: 10 x 12 inch (254 x 305 mm), gemiddeld: 14 x 16 inch (355 x 406 mm), groot: 16 x 20 inch (406 x 508 mm)

[1] Het deelcertificaat Oeko-Tex garandeert dat de UltraChrome DG-inkt geen substanties bevat die schadelijk of gevaarlijk zijn voor de gezondheid in hoeveelheden die de toegestane standaardlimieten van Oeko-Tex overschrijden, wanneer afgedrukt op textiel. Dit certificaat is voor het textiel- en werkproces, niet voor de printer.