Epson kondigt flexibele en milieuvriendelijke projectoren voor het onderwijs aan

Levendige kleuren en gebruiksgemak verbeteren leerervaring

24 oktober 2013 – Epson, 's werelds grootste fabrikant van projectoren[1], kondigt vernieuwde projectoren aan in de reeks met betaalbare[2] 3LCD-instapmodellen die zijn gericht op onderwijsinstellingen. De EB-98, EB-945, EB-965 en EB-955W beschikken over nieuwe functies, zoals een Moderator-functie, en bieden veel waar voor hun geld. De modellen zijn verkrijgbaar vanaf oktober 2013.

Deze reeks biedt een hoger aantal lumen en nieuwe functies zoals bekabelde en optionele draadloze netwerkmogelijkheden, Colour Universal Design (CUD), een HDMI-ingang, A/V-mute en een horizontale schuif voor keystone-correctie. Dankzij een gelijke White en Colour Light Output worden kleuren drie keer helderder weergegeven[3], wat betekent dat u de gordijnen niet dicht hoeft te doen, zelfs niet bij daglicht. De modellen zijn gebruiksvriendelijk en beschikken over een verbeterde contrastverhouding van 10.000:1, wat scherpe en heldere beelden oplevert.

Paul White, Product Manager voor projectoren bij Epson Europe, zegt hierover: “We hebben goed geluisterd naar wat onze klanten in het onderwijs willen, en hebben de moderator-functie geïntroduceerd. We hebben er ook voor gezorgd dat de gehele reeks op een bekabeld of draadloos netwerk kan worden aangesloten, zodat content eenvoudiger kan worden gedeeld. Deze netwerkfuncties zie je zelden in dit segment.”

In reactie op de steeds sterker wordende trend van het delen van informatie vanaf moderne apparaten als smartphones, laptops en tablet-pc's, hebben we er tevens voor gezorgd dat deze projectoren werken met de iProjection-app voor iOS- en Android-apparaten. Hierdoor kan informatie heel eenvoudig vanaf deze apparaten via de projector worden gedeeld. Ga voor meer informatie over iProjection naar www.epson.eu/iprojection.

Meer controle en samenwerking
Met behulp van de nieuwe moderator-functie op de EB-98, EB-945, EB-965 en EB-955W kunnen pc's en andere apparaten eenvoudig verbinding maken met de projector. De docent of de voorzitter van de vergadering kan de geprojecteerde content beheren. Hierdoor kan de presentator gemakkelijk bepalen hoe en wanneer content wordt gedeeld. Er kunnen maximaal 50 personen tegelijk verbinding maken.

Milieuvriendelijke functies
Om het milieu te ontzien en op lange termijn kosten te besparen, bevat deze reeks een nieuwe milieuvriendelijke instelling in het menuscherm. Hier kunt u alle milieufuncties op één locatie instellen en weergeven.

Met de automatische dimfunctie wordt de helderheid van de lamp aangepast aan de helderheid van het weergegeven beeld. Het voordeel hiervan is niet alleen dat minder energie wordt verbruikt, uw rekening lager uitvalt en het milieu wordt gespaard, maar dat ook de contrastverhouding wordt verbeterd. Met de A/V-mute functie en de slaapmodus kan voor de projector een zeer lage helderheid worden ingesteld, waardoor het energieverbruik van de lamp met 70 procent wordt verminderd.

Eenvoudig te gebruiken
De HDMI-ingang betekent dat high-definition video en audio eenvoudig kunnen worden afgespeeld, ongeacht of de projector wordt gebruikt in een zakelijke of educatieve omgeving, of voor entertainment.

Dankzij Epson's unieke horizontale keystone-schuif en automatische verticale keystone-correctie kunnen projectoren flexibel worden opgesteld en krijgt u altijd een rechthoekig beeld.

En als de projector eenmaal correct is opgesteld, kunnen gebruikers die lijden aan kleurenblindheid het bedieningspaneel eenvoudig aflezen en gebruiken via Epson's Colour Universal Design (CUD). Dankzij de LED-kleuren en de heldere, intuïtieve menupictogrammen op het bedieningspaneel, kunnen alle gebruikers gemakkelijk met de projector werken.

De EB-98, EB-945, EB-965 en EB-955W zijn verkrijgbaar en kosten respectievelijk €  759, € 799, € 849 en € 849 (incl. BTW).

[1] Enquête uitgevoerd door Futuresource Consulting Limited over de periode van 2001 tot 2012

[2] Vervangt: EB-93e, EB-93H, EB-95, EB-905, EB-925, EB-915W

[3] Vergeleken met toonaangevende DLP-projectoren met één chip voor het bedrijfsleven en onderwijs op basis van NPD-gegevens voor juli 2011 tot en met juni 2012. Kleurhelderheid (Colour Light Output) gemeten in overeenstemming met IDMS 15.4. Kleurhelderheid varieert op basis van gebruiksomstandigheden. Ga voor meer informatie naar www.epson.eu/CLO

BE_VI_September_NL_EB-98-EB-945-EB-965-EB-955W---technische-specificaties.pdf