Epson onthult in Brussel PrecisionCore-technologie ten behoeve van innovaties op gebied van industrieel en zakelijk inkjetprinting

Nieuwe schaalbare technologie bouwt voort op de gerenommeerde kwaliteit van Epson

Brussel, 25 september 2013 - Minoru Usui, President van Epson Global, kondigt vandaag PrecisonCore™ aan, een inkjet printtechnologie van de volgende generatie die voor een revolutie zal zorgen in de printindustrie. Hiermee beschikt Epson over een ongeëvenaarde productiecapaciteit voor uitbreiding naar nieuwe en snel groeiende mondiale markten. PrecisionCore bouwt voort op Epson’s uitstekende reputatie op het gebied van uitvoerkwaliteit, bij snelheden die zijn vereist voor industrieel en commercieel afdrukken. Deze nieuwe technologie zal ook worden ingezet in het bedrijfsassortiment voor zakelijk afdrukken.

Tijdens een persconferentie op LabelExpo, één van de belangrijkste beurzen in de etiketten branche, lichtte de heer Usui toe hoe Epson zijn jarenlange technische expertise heeft weten te combineren met een recente doorbraak in Piëzo-materiaal en MEMS-productie (micro-electromechanical systems) met hoge precisie, met als resultaat een innovatieve nieuwe afdrukchip. De nieuwe PrecisionCore-chip levert prestaties op commercieel niveau in een compacte modulaire vorm. Epson is in staat om deze technologie te schalen van single-pass industriële drukpersen tot werkgroep- en desktopprinters.

PrecisionCore is de enige afdruktechnologie die op grote schaal wordt geproduceerd en die een dergelijk scala aan inkten en coderingsmaterialen omvat. De PrecisionCore-technologie breidt het bereik van Epson’s krachtige TFP-afdruktechnologie (thin-film piezo), die momenteel wordt gebruikt in de toonaangevende commerciële grootformaatprinters, verder uit. Dit levert klanten flexibele industriële en zakelijke afdrukoplossingen met superieure kleur, afdrukkwaliteit en duurzaamheid van de output op het grootste scala aan media, variërend van bedrijfsdocumenten, fotografie en belettering, tot commerciële etiketten, verpakkingen en textiel.

'PrecisionCore vormt een sprong voorwaarts in afdrukprestaties,' aldus de heer Usui. 'We blijven uitstekende kwaliteit leveren dankzij de zeer nauwkeurige plaatsing van de inktdruppels en hebben een origineel nieuw systeem gelanceerd dat de betrouwbaarheid waarborgt. Tegelijkertijd kunnen we dankzij de schaalbaarheid volledig gebruikmaken van onze historisch sterkste punten van flexibiliteit op het gebied van inkt en duurzaamheid van onze printkoppen.'

Epson’s unieke geïntegreerde productiecyclus, van de Piëzo-printkop tot het voltooide afdrukapparaat, waarborgt een zeer efficiënt fabricageproces dat voorziet in een groot assortiment aan digitale afdrukmogelijkheden met de omvang, kwaliteit en kosteneffectiviteit die alleen mogelijk zijn dankzij de MEMS-chipproductie.

De PrecisionCore-aankondiging van vandaag valt samen met de demonstratie van verschillende nieuwe Epson producten die zijn uitgerust met deze technologie tijdens LabelExpo in hal 9, stand 9H50, van 24 tot 27 september. Deze producten profiteren optimaal van de mogelijkheden van PrecisionCore om innovaties te stimuleren en bieden een aantal unieke primeurs: de SurePress® L-6034V en L-6034VW zijn Epson’s eerste digitale etikettendrukpersen die gebruikmaken van UV-cure-inkt en die beschikken over een linehead-printkop; en de SureColor® F2000 is Epson’s eerste printer voor directe textieldruk.

Voor meer informatie over PrecisionCore gaat u naar: global.epson.com/innovation/precisioncore

Epson-SurePress-L-6034VW-release_NL.doc

DOC - 67 Kb